Zondag 14 juni jl. stond in het teken van de 1e Douwe Beimers strjitkeatspartij. Vanaf 12 uur tot circa 18 uur werd er in twee categorieën (A + B) gekaatst op het Heechein en de de Tsjerkebleek. Maar liefst 22 parturen namen deel aan deze unieke strjitkeatspartij, vernoemd naar de markante dorpsman en oud-bestuurslid van Us Keatsen, Douwe Beimers, die twee jaar geleden overleed. De dag stond uiteraard in het teken van willen winnen, maar het allerbelangrijkste: gezellig(heid), precies zoals Douwe was en gewild zou hebben.

Doel van de organiserende commissie was om een partij te organiseren die jaarlijks terugkeert. Achteraf gezien kan er geconcludeerd worden dat het een geslaagd initiatief was; de partij zal volgend jaar zeer zeker opnieuw plaatsvinden.

Er werd sportief gekaatst en in en om het veld was het een gezellige boel.  Ook waren de weergoden de kaatsers goed gezind. In een zinderende finale werd in de A-klasse op 5-5 6-6 de strijd beslist in het voordeel van Herman Gaarman en Gauke Postma. De 3e prijs werd in een spannende wedstrijd veroverd door Freddy en Ekelien Beimers. In de B-klasse waren de finales minder spannend. Jeske de Boer en Gerard Lok lieten zien op deze dag een onneembare horde te zijn: zij gingen met de prachtige hoofdprijs aan de haal.

A-klasse:

1.Gauke Postma en Herman Gaarman

2.Johan Binnema en Johan Arendz

3.Freddy Beimers en Ekelien Beimers

B-klasse

1.Jeske de Boer en Gerard Lok

2.Janny Hijlkema en Tsjipke Hijlkema

3.Johan Petter en Harry Petter

Wij bedanken iedereen voor het enthousiasme en alle positieve reacties en deelname. We hebben ervan genoten! Graag tot volgend jaar!

De Douwe-Beimers-Strjitkeatscommissie